Onze ervaring is dat een blog waardevol is voor je website en SEO. Als je wilt dat je blog jouw SEO- en content marketing inspanningen naar een hoger niveau tilt, moet je er zeker van zijn dat elke blogpost op de juiste manier is geoptimaliseerd voor SEO.
We geven je 5 tips om dat goed te doen:
Inhoud
1. Interne links
Het is belangrijk dat je op een natuurlijke manier interne links toevoegt in je tekst. Het is een goed dat je een lijst met keywords beschikbaar hebt (kort, breed en zoekzinnen) en op welke URL op jouw site ze betrekking hebben. Terwijl je een artikel schrijft, kan je willekeurig de meest geschikte linktekst selecteren die je wilt gebruiken en deze koppelen aan de relevante pagina op je website. Het is wel belangrijk om zoveel mogelijke relevante zoekwoorden te koppelen die met het onderwerp te maken hebben.
2. Let op voor interne concurrentie
Net als bij het optimaliseren van je normale content is het bij een blog ook belangrijk om je content zo natuurlijk mogelijk te houden. Je moet je blogpost niet volgooien met zoekwoorden, maar normale goede leesbare en interessante informatie schrijven voor je gebruikers. Een blogpost moet ondersteunend zijn voor je normale pagina's dus niet gaan concurreren met die pagina's. Denk er dus goed over na als je een zoekwoord in de URL, de titel en de koppen en subkoppen plaats.
3. Sluit aan op zoekgedrag
Schrijf altijd een blog op een natuurlijke manier en sluit aan op het zoekgedrag. Onderzoek hoe iemand die op zoek is naar de informatie in je blogpost ernaar zoekt? Het is oké om meerdere keren over hetzelfde onderwerp te schrijven houd er wel rekening mee dat je geen gedupliceerde content produceert. Door naar hetzelfde onderwerp op een andere manier te kijken, kan je de blogpost optimaliseren voor enigszins andere zoekwoorden.
4. Installeer een SEO plugin
De meeste website eigenaren kennen de Yoast SEO Plugin voor WordPress, ons advies is om deze On-page SEO plugin ook te installeren. Het helpt je bij het maken van een geoptimaliseerde titel en meta description. Je kan een keyword focus opgeven die je blogpost "beoordeelt" en je een goed idee geeft hoe goed het is geoptimaliseerd en wat je beter zou kunnen doen.
5. Promoten, Promoten en promoten
Zelfs de beste content heeft een duwtje nodig om bezoekers te krijgen. Wanneer je blogpost live is moet je aan de slag gaan op de social media en je artikel verspreiden op Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest en Google posts. Wacht niet tot je bezoekers naar je blog komen, maar promoot je content op zoveel mogelijk plaatsen! SEOlab is gespecialiseerd in SEO optimalisatie van blogs en websites, heb je hulp nodig neem dan gerust contact met ons op.