Als je een website hebt dan wordt het online een stukker leuker als je waardering van Google krijgt. Tegenwoordig willen de meeste ondernemers een ranking op de eerste pagina van de zoekresultaten van Google, maar slechts 10 websites lukt het om hier te staan.
Hoe hebben ze de strijd op een top 10 positie in Google gewonnen?
Inhoud
Ze bereiken dit door de webpagina / website te optimaliseren. Google gaat je content en SEO-technieken positief zien, wat op zijn beurt zorgt voor een betere rangschikking van je website. Hiervoor moeten bepaalde SEO-tips op je to-do-lijst staan die betrekking hebben op je eigen website. Hier is een lijst met SEO-tips die je online gaan helpen beter vindbaar te worden.
Check de website snelheid
Vanuit het oogpunt van de gebruiker is het begrijpelijk dat elke pagina die te lang duurt om te laden, vervelend is. Dit is waarom; laadsnelheid van webpagina belangrijk is voor de gebruikersvriendelijkheid en dus ook voor Google. Gebruikers moeten binnen 1,5 seconden toegang te hebben tot de benodigde informatie. Aangezien Google de gebruiker centraal stelt is het logisch dat websites die snel laden een betere ranking krijgen. Om de laadsnelheid van de pagina te verlagen, kan je bijvoorbeeld afbeeldingen en video's optimaliseren. Als je niet bekend bent met de technische aspecten van SEO, is het aan te raden contact op te nemen met een professioneel SEO-bedrijf om problemen met de laadsnelheid op te lossen.
Bekijk je mobiele website
Tegenwoordig maken meer mensen gebruik van hun mobiele telefoon voor online informatie. Het is dus super belangrijk dat je een goede mobielvriendelijke website hebt en dat je de tijd neemt om hem te bekijken of je hem als gebruikersvriendelijk ervaart. Je moet jezelf afvragen of je het fijn vindt om meerdere pagina's van je website op de smartphone te bekijken. Klopt alles wat je ziet, zijn de letters groot genoeg en teksten niet te lang en kloppen de regelafstanden. Staan de tikdoelen niet te dicht op elkaar en staat alles netje in je beeld. Google heeft een hulpmiddel om de mobielvriendelijkheid van je website te testen, je kan deze gebruiken. Wij adviseren om handmatig alle pagina's na te lopen. Heb je hulp nodig met het optimaliseren van de mobiele versie van je website, neem dan contact met ons op.
Repareer gebroken links
Een gebroken link is één van je ergste vijanden van je website. Het op orde houden van je koppelingen is een taak die je regelmatig moet uitvoeren. Er zijn voldoende tools die je ervoor kan gebruiken, zoals Screaming Frog SEO Spider of Google Search Console. Als er per ongeluk nog iemand via een gebroken link op je website landt, zorg er dan voor dat je een gebruikersvriendelijke 404 foutpagina hebt, waar de bezoeker gemakkelijk de andere pagina's kan vinden.
Zoekwoorden strategie
Zoekwoorden heeft Google nog steeds nodig om de relatie te leggen tussen wat de gebruiker zoekt en de inhoud van je content. Dit betekent dat je keywords moet gebruiken, zodat Google je inhoud kan koppelen aan wat mensen intypen. Naast de zoekzinnen die mensen intypen, zoekt Google ook naar fragmenten die betrekking hebben op dat zoekwoord. Het is dus verstanding om samen met een SEO expert erachter te komen waar je doelgroep naar op zoek is als ze zoeken naar jouw dienst op product.
Content is king
Content is de ziel van je website. Zonder content is er niets. De content van je website is alleen king als het echt waardevol is voor de gebruikers. Google houdt van content die een mix is van ingrediënten, zoals alle benodigde trefwoorden en unieke informatie. Als je content semantisch goed is opgebouwd met duidelijke koppen en punten en een antwoord geeft op ingevoerde zoekopdracht dan wint je content het hart van Google en zal je content meer gewaardeerd worden en vaker bezocht worden door tevreden Google gebruikers.
Verzamel inkomende links
Het bouwen aan een goed linkprofiel is nog steeds erg waardevol voor het versterken van je online autoriteit. Websites die geloofwaardig en van hoge kwaliteit zijn heb je nodig. Wanneer je uitgaande links naar en inkomende links hebt van kwalitatieve websites dan bouw je aan de autoriteit van je website. Als Google ziet dat grote websites naar je linken dan zal Google je als een betrouwbare website beschouwen. Het controleren van je huidige inkomende links is ook een belangrijke actie die je regelmatig moet doen. Niet relevante en spammy backlinks kan je tegenwoordig afmelden met de disavow tool van Google.