Goede content wordt steeds belangrijker voor steeds meer mensen en bedrijven. ‘Content is king’ is al jaren bekend. Maar wat is dan precies goede content die zich onderscheidt van andere content? En hoe maak je dit goed vindbaar?
Hoe is SEO goed te combineren met de waardering van lezers?
Inhoud
Waardering van lezers wordt belangrijker voor Google
Vaak lees je iets over de lengte van de tekst. Teksten die SEO-geoptimaliseerd zijn, zouden meer dan 400 of soms zelfs 1000 woorden moeten bevatten. Maar in hoeverre houd je dan rekening met je lezer? Google wordt steeds slimmer en dus snapt Google een tekst ook sneller. Daar heeft Google geen 1000 woorden meer voor nodig. En 10 keer het zoekwoord in een tekst van 500 woorden is tegenwoordig echt te veel!
Houd de focus op waardevolle informatie: wat wil jouw lezer weten? Is het voor het onderwerp en de lezer nodig om 1000 woorden te schrijven? Dan is het prima. Ook is het handig om je content op één onderwerp te richten; een hoofdonderwerp met een aantal focus woorden. Heb jij SEO-optimalisatie nodig, schakel onze SEO specialisten in.Kijk hier wat Rand Fishkin zegt over de lengte van een blogpost.
Google analyseert het gedrag van mensen steeds beter. Belangrijk is nu om je lezers vast te houden; zorg daarom dus voor waardevolle content! Plaats een link in de tekst over een ander onderwerp, zodat men door kan klikken. Ga eens na wat je zelf een fijn artikel vindt. Een lange tekst of korte tekst? Een tekst zonder of met overzicht? Met of zonder foto’s en video’s? Lees het ook eens hardop en klinkt het goed of struikel je over de woorden.
Voeg foto’s en video’s toe
Qua zoekmachines is Youtube ook erg groot. Video’s zijn steeds populairder. Dus als je iets wilt delen is het goed om na te gaan wat past bij het onderwerp en je doelgroep. Een video opnemen en op Youtube plaatsen volstaat al prima; wanneer de inhoud (content) goed is, en wanneer je de afbeelding goed benoemt is een goede ranking al dichtbij. Goede video’s worden ook in Google vertoond. En natuurlijk kan je de video ter ondersteuning dienen in een tekst; ook dat is goede content.
Check je artikel: heb je de tekst gedeeld op Social media? Heb je de statistieken in Analytics gecheckt en zijn die positief? Is jouw artikel nog steeds niet goed vindbaar? Ga dan eens na of je website op het gebied van SEO wel goed is ingericht. De basis van je website, wordt ook als de motor gezien.
Als die motor niet goed is, is het verstandig een SEO specialist in te schakelen. De SEO specialist zorgt voor een goede technische ‘reparatie’ van je motor.